bloguez.com

Isnin, 31 Ogos 2009

Jangan Pergi lagi Ramadan

Ramadan datang lagi
Mengetuk pintu hati insan bernyawa
Dalam diam dalam leka ia muncul semula
Kita larut disungai masa tiada pelabuhan tiada dermaga

Ramadan datang lagi
Bersama seribu keberkatan Ilahi
Menjanjikan kemanisan abadi untuk setiap insan yang terus mencari
Dingin embun memadamkan kepanasan mentari yang terpacak di kepala
Damai satu Ramadan tetap ku tunggu.

Sayup suara tasbih berlagu hiba
Mengintai gelisah di tabir jendela
Menggamit utas rangkaian rasa syukur
Masih diberi peluang masih diberi ruang
Memperbaiki sejadah usang masa silam
Menghalusi kalbu resah di cermin damai
Agar dapat dipetik buah pohon akhirat dengan penuh nikmat

Jangan Pergi lagi Ramadan
Berilah aku kesempatan mendakapmu
Berilah aku peluang mengecapi rasa terindahmu
Berilah aku hembusan rasa yang mencambahkan benih-benih iman
Berilah aku rasa mendakapmu Ramadhan dengan penuh kesyukuran
Kerana kehitaman rasa yang dulu melaut membisakan aku terkabut

Yang Maha Sempurna,
Aku terlalu dhaif untuk meminta

4 ulasan:

  1. xbaik mrh2 EN AKU YG MRH....
    hehehehe~

    nk duit rya sehingit~

    BalasPadam
  2. nak sehinggit jew kew....boleh je..... nak kasi kat sape!!! kan tanpa nama tu

    BalasPadam
  3. CANCEL !!!!!
    xjd duit sehinggit

    kita g bukak pose la....blh?

    posted by:
    "Dato' Shy2 Rat"

    BalasPadam
  4. CANCEL !!!!!!

    xjd duit sehingit
    nk g bukak pose la...blh?

    posted by:
    "Dato' Shy2 Rat"

    BalasPadam